ΤΟΥ ΣΑΒΒΑ Ν. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ:
Τα πολιτικά κόμματα έχουν κοινά σημεία για τη ναυτιλία; Τουλάχιστον στο εθνικό οικονομικό μέγεθος έχουν κοινές απόψεις; Υπάρχει δυνατότητα διαμόρφωσης εθνικής ναυτιλιακής πολιτικής; Δυστυχώς και στο συναλλαγματοφόρο αυτόν τομέα οι προτάσεις τους διίστανται. Ο καθένας έχει τη δική του λογική. Ωστόσο, σε ένα θέμα φαίνεται ότι συμφωνούν, σε αυτό της δημιουργίας αυτόνομου διοικητικού φορέα, όμως διαφωνούν στην προοπτική να στελεχωθεί από το Λιμενικό Σώμα.

  Η ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Ο υπεύθυνος του τομέα ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννης Πλακιωτάκης επισημαίνει ότι «αυτό που συνέβη τα τελευταία δυόμισι χρόνια, όταν για παράδειγμα, παρ' όλες τις αντίθετες διαβεβαιώσεις της προηγούμενης κυβέρνησης αλλά και την αντίθετη εισήγηση όλων των φορέων, καταργήθηκε το σχετικό υπουργείο, ενώ απαξιώθηκε ο διοικητικός του βραχίονας, το Λιμενικό Σώμα, οδήγησαν σε πραγματικό αδιέξοδο, σε ένα θέατρο του παραλόγου» και προσθέτει: «Δεν υπάρχει πλέον θεσμικός μανδύας που να περιβάλλει την ελληνική ναυτιλία τόσο στην πατρίδα μας όσο και διεθνώς. Η πολιτεία, αντί να υποστηρίζει το συγκριτικό μας πλεονέκτημα, το ναρκοθετούσε και τολμούσε να μιλά για ανάπτυξη χωρίς ανάπτυξη. Το νηολόγιο υπό ελληνική σημαία μειώθηκε δραματικά, με ανάλογη μείωση των κρατικών εσόδων» και καταλήγει λέγοντας ότι «γι' αυτό τον λόγο η Νέα Δημοκρατία από την πρώτη στιγμή τάχθηκε κατά της κατάργησης του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, υποστηρίζοντας την επανασύσταση και επανασύνδεσή του με το Λιμενικό Σώμα, δίπλα στον ίδιο τον Πρωθυπουργό».

Η Νέα Δημοκρατία δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στη ναυτική εκπαίδευση, αφού δεσμεύεται να δώσει «έμφαση στο ναυτικό επάγγελμα και συνακόλουθα τη ναυτική εκπαίδευση». Αλλά την απασχολεί και η ελληνική ακτοπλοΐα και υπόσχεται ότι θα εξασφαλίσει «τη βιωσιμότητα της ακτοπλοΐας με κινήσεις, ενδεικτικά, όπως τον εξορθολογισμό των δρομολογίων και των φόρων υπέρ τρίτων, τη μείωση του ΦΠΑ, την αξιοποίηση του μεταφορικού ισοδύναμου, τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου αναφορικά με τον ελεγκτικό ρόλο των Λιμενικών Αρχών, τη δημιουργία νέου Δικτύου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και τον καταρτισμό επιτέλους ενός πλήρους μητρώου ναυτικών».

Όσον αφορά τα λιμάνια η ΝΔ επιμένει ότι «πρέπει να υπάρχει ολοκληρωμένο σχέδιο σε κάθε περίπτωση ιδιωτικοποίησης, όπως για παράδειγμα τα λιμάνια» και τονίζει ότι «Νέα Δημοκρατία, εν μέσω της λαϊκίστικης κατακραυγής από το ΠΑΣΟΚ, προχώρησε στο επιτυχημένο μοντέλο της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΠ με την Cosco διασφαλίζοντας επενδύσεις πάνω από 3 δισ. ευρώ για όσο διαρκεί η σύμβαση και εξασφαλίσαμε, δηλαδή, με την ενοικίαση μιας μόνο προβλήτας, εγγυημένο εισόδημα 660 εκατ. ευρώ, ποσό υπερδιπλάσιο της τότε χρηματιστηριακής αξίας του 75% του ΟΛΠ που κατέχει το Δημόσιο».

Ο ΣΥΡΙΖΑ

Από την άλλη ο ΣΥΡΙΖΑ συμφωνεί μεν στην επανασύσταση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, αλλά δεν συμφωνεί στην ενσωμάτωση του Λιμενικού Σώματος. Μάλιστα, ο κ. Θοδωρής Δρίτσας τονίζει ότι «το συμπέρασμα από όλα αυτά είναι ότι χρειάζεται ένας συνολικός επανασχεδιασμός της ναυτιλιακής μας πολιτικής» και προσθέτει: «Φορέας αυτού του επανασχεδιασμού και βέβαια πρέπει να είναι ένα αυτόνομο υπουργείο Ναυτιλίας που θα λειτουργήσει όμως ως πολιτικό, επιτελικό και παραγωγικό υπουργείο με στόχο τη μεγιστοποίηση των ωφελειών από τη ναυτιλιακή δραστηριότητα, δηλαδή, ένα υπουργείο όχι σαν και αυτό που ζήσαμε τα τελευταία χρόνια αλλά και όχι σαν το παλιό ΥΕΝ».

Για την ανάπτυξη του εθνικού νηολογίου ο ΣΥΡΙΖΑ τονίζει ότι «τα μέτρα για την ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου, όχι μόνο δεν οδήγησαν στην ουσιαστική αύξησή του αλλά είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση της ανεργίας των Ελλήνων ναυτικών» και προσθέτει: «Παράλληλα είναι αναγκαίο, εν όψει της επικείμενης συνταγματικής αναθεώρησης να ανοίξει μία ουσιαστική συζήτηση αναφορικά με τις συνταγματικές ρυθμίσεις που απαλλάσσουν ουσιαστικά τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις από τη φορολογία, ενώ στο μεσοδιάστημα θα πρέπει εξαντληθούν όλες οι δυνατότητες για την αποκατάσταση της φορολογικής δικαιοσύνης και την πάταξη της φοροδιαφυγής και της εισφοροδιαφυγής στον χώρο της ναυτιλίας». Φροντίδα δείχνει ο ΣυΡιζΑ στα θέματα απασχόλησης των ναυτικών και επισημαίνει: «Θα πρέπει επίσης να αναληφθούν συγκεκριμένες δράσεις για την ενίσχυση της απασχόλησης των Ελλήνων ναυτικών κατοχυρώνοντας με αυτό τον τρόπο τη σημαντική τεχνογνωσία που εξασφαλίζει η ναυτική εργασία στη ναυτιλία».

 «Αντίστοιχες πρωτοβουλίες θα πρέπει να υπάρξουν για την ενίσχυση της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας στη βάση μίας ολοκληρωμένης αναπτυξιακής πολιτικής» τονίζει ο ΣΥΡΙΖΑ, ενώ για τα θέματα της ακτοπλοΐας επισημαίνει ότι «πλήττεται από τη μείωση της επιβατικής κίνησης εξαιτίας της πολιτικής λιτότητας που εφαρμόζεται, την ίδια ώρα που η ολιγοπωλιακή κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην αγορά των καυσίμων αυξάνει το κόστος λειτουργίας των πλοίων». Για την ακτοπλοΐα ακόμα ο ΣΥΡΙΖΑ τονίζει ότι «δεν απαλλάσσονται οι ακτοπλοϊκές εταιρείες από τις ευθύνες τους και χωρίς κανένας να παραγνωρίζει το σκανδαλώδες καθεστώς των επιδοτήσεων στις άγονες γραμμές η κατάσταση αυτή δημιουργεί αρνητικά δεδομένα για τον χώρο της ακτοπλοΐας». Ωστόσο, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αλέξης Τσίπρας αποσαφήνισε από τη Χίο που μίλησε την προηγούμενη εβδομάδα, ότι «θα δημιουργήσει ενιαίο φορέα για την ακτοπλοΐα προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες των νησιωτών και των νησιών».

 Οι θέσεις του ΠΑΣΟΚ και των «Ανεξάρτητων Ελλήνων»

Το ΠΑΣΟΚ υποστηρίζει ότι «σήμερα υπάρχει αλλά και πρέπει να καλλιεργηθεί συναντίληψη και αρμονία μεταξύ των θέσεων και των πολιτικών του κράτους αλλά και των στόχων και των επιλογών που θέτουν οι θεσμικοί φορείς της ναυτιλιακής κοινότητας και οι κοινωνικοί εταίροι, στο πλαίσιο ενός κοινού εθνικού στόχου: Βιώσιμη, Ασφαλής και Ποιοτική Ελληνική Ναυτιλία» και προσθέτει ότι «υπάρχει ήδη εκπεφρασμένη συμφωνία για την αναγκαιότητα λειτουργίας ενός σύγχρονου και αποτελεσματικού διοικητικού φορέα για τη ναυτιλία παραχωρήσεις στα λιμάνια αναμόρφωση και στήριξη της ναυτικής εκπαίδευσης επανασχεδιασμό του ακτοπλοϊκού δικτύου και αλλαγή του πλαισίου των γραμμών δημόσιου συμφέροντος.

Επίσης έχουν σπάσει προκαταλήψεις, όπως η συντεταγμένη και πιστοποιημένη είσοδος ιδιωτικών φορέων σε θέματα ναυτικής κατάρτισης».

Οι «Ανεξάρτητοι Έλληνες» αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα της επανίδρυσης του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής και την επαναφορά του Λιμενικού Σώματος στο υπουργείο. Για τη ναυτική εκπαίδευση ο κ. Π. Καμμένος τονίζει ότι πρέπει να δημιουργηθεί «σε συνεργασία με τη Ναυτιλιακή Κοινότητα (εγχώρια και στο εξωτερικό) σύγχρονων Ναυτικών Ακαδημιών Εμποροπλοιάρχων, ώστε μαζί με τις υφιστάμενες υποδομές, να εκσυγχρονιστεί η παρεχόμενη εκπαίδευση και να εξέρχονται καταρτισμένα στελέχη που θα επανδρώνουν την ελληνική ποντοπόρο ή μη ναυτιλία αλλά και θα έχουν ευκαιρίες εργασίας και σε άλλες ναυτικές δυνάμεις του κόσμου» και επισημαίνει ότι «απαιτείται παροχή φορολογικών και οικονομικών κινήτρων σε νέους και παλαιούς ναυτικούς καθώς και σε εταιρείες που θα προσλαμβάνουν ελληνικά πληρώματα, με παράλληλη απλοποίηση της έκδοσης και διατήρησης ναυτικού φυλλαδίου».

mediashipping.gr

Μαντατοφόρος

Ο MadatoForos δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράφουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Μπορείτε να προβείτε σε σχόλιο παρακάτω...

Σχολιάστε :