Οι από του βήματος της Βουλής δηλώσεις του αρμόδιου Υπουργού για την πρόθεση ενοποίησης των ασφαλιστικών ταμείων των μισθωτών είναι - καταρχήν - θετικές.
Η λεπτομέρεια έγκειται στην απορία της πολύχρονης καθυστέρησης εφαρμογής όσων ισχύουν εκτός της επικράτειας. Η πολυδιάσπαση,στο πλαίσιο του πελατειακού μας κοινοβουλευτικού συστήματος, των εργαζομένων, συνιστά μια ηθική εκτροπή της "ισότητας" του συνταγματικού χάρτη. Οι διαφοροποιήσεις που αφορούν σε κατοχύρωση ασφαλιστικών δικαιωμάτων,ύψους και βάσης επιβολής εισφορών εργαζομένων/εργοδοτών, ποσοστού αναπλήρωσης εισοδήματος "ενέργειας" κ.λπ., άλλους ευνοούν και άλλους αδικούν κατάφωρα.
Αναμενόμενη είναι η αντίδραση των "προστατών" των εργαζομένων και των "φιλολαϊκών" δυνάμεων και κάθε λογής παραγόντων και "εκπροσώπων" εν όψει της υλοποίησης του εγχειρήματος.
Σε κάθε περίπτωση,πολλά απομένουν να διευκρινισθούν και να τεθούν "επί τάπητος".Για παράδειγμα, η εργοδοτική εισφορά,στην περίπτωση του Δημοσίου, από ποιόν κωδικό του προϋπολογισμού θα εκταμιευθεί;
H συντήρηση αναχρονιστικών μορφών ασφαλιστικών εσόδων με την μορφή των διαφόρων "υπέρ τρίτων" φόρων,τελών και διαφόρων "-σήμων" που επιβαρύνουν τις τιμές και το κόστος ζωής των εκτός "προνομιακών" φορέων ασφάλισης φορολογουμένων,με ποια ακριβώς μέθοδο θα επιτευχθεί ομαλά; Θα εισαχθεί το μέτρο "ατομικού λογ/σμού" εισφορών ως βάση προσδιορισμού του ύψους της σύνταξης; Πώς θα αξιοποιηθεί η κινητή και ακίνητη περιουσία των υπό ένταξη φορέων ασφάλισης; Ποια θα είναι η επίπτωση στις τιμές αγαθών και υπηρεσιών αν αντικατασταθούν οι ενσωματωμένοι σε αυτές πόροι των κάτω του ορίου ασφαλούς επιβίωσης ταμείων;
Ενημερωτικά, π.χ. στην Δ.Ε.Η, οι κρατήσεις για σύνταξη ανέρχονται σε 30% των αποδοχών (10% εργαζόμενοι - 20% εργοδότης). Αν επιβληθεί π.χ.το "μοντέλο" του Ι.Κ.Α. (Εργαζόμενοι - Εργοδότες 6,67 - 13,33%), θα υπάρξει αύξηση αποδοχών για τους εργαζομένους και μείωση του κόστους εργασίας,άρα και της τιμής του προϊόντος κατ'αναλογία; Τι θα γίνει για παράδειγμα στα πετρελαιοειδή αν καταργηθούν τα δικαιώματα των Τελωνειακών και των εργαζομένων στον χώρο; Πόσο φθηνότερη θα γίνει η διαφήμιση, άρα και οι τιμές καταναλωτή αν "εκλείψει" το "Αγγελιόσημο" που αφορά τον αποκλειστικό σχεδόν χρηματοδότη μιας σειράς ασφαλιστικών καλύψεων σε αρκετούς κλάδους του χώρου των M.M.E, ιδιαίτερα τώρα που ο κλαδικός άλλοτε κραταιός φορέας τα "φέρνει" δύσκολα "βόλτα";
Η ηγεσία συναρμόδιων υπουργείων οφείλει άμεσα να προκαλέσει δημόσιο διάλογο, "ανεβάζοντας" στο διαδίκτυο τις αναλογιστικές μελέτες που είναι διαθέσιμες, επιβάλλοντας την άμεση ολοκλήρωση των υπολειπόμενων, ενημερώνοντας όποιον νομίζει ότι όλα είναι "στημένα" περί της πιθανότητας "κατάρρευσης" και της προοπτικής επιβίωσης των μέχρι σήμερα θεωρούμενων ως "αβάτων" στην γνώση των πολλών. Η ΑΔΕΔΥ π.χ.οφείλει να εξηγήσει πώς είναι δυνατή η ομαλή συνέχιση ενός ασφαλιστικού καθεστώτος που αφορά σε 700 χιλ. εργαζόμενους, 450 χιλ. συνταξιούχους χωρίς εργοδοτικές εισφορές και μάλιστα με χιλιάδες "50άρηδες".
Τα πράγματα είναι απείρως δυσμενέστερα σε ομάδες τέως ρετιρέ τύπου Δ.Ε.Η/Ο.Τ.Ε/Ο.Σ.Ε/ΕΛ.ΤΑ κ.τ.λ.Η αντιπολίτευση, διαθέτοντας και αρκετούς συνταξιούχους με ακόμη φαιόχρωμη κεφαλή, παρακαλείται να μας διαφωτίσει αποτελεσματικά, προκειμένου να σχηματισθεί σαφής εικόνα των "μαγικών" λύσεων που,κατά τα φαινόμενα, μόνον αυτή διαθέτει και τις κρατά διπλοκλειδωμένες.
Εκτός και εάν η "σωτηρία" εξαντλείται στην επανα - κρατικοποίηση της"Ολυμπιακής" (1 πετάει - 2 είναι ασθενείς και 3 τους ψάχνουμε.....),την "ενίσχυση" του Ο.Σ.Ε. (1 μηχανοδηγός - 1 "προϊστάμενος - 2 συνοδοί - 5 επιβάτες) ή την κατάργηση της σύμβασης ΟΛΠ - COSCO και την επαναφορά της "ομερτά" των σωματείων φορτοεκφορτωτών που με τις 365 ημέρες "εργασίας" ετησίως. Δυστυχώς - για όλους μας - τα πράγματα δεν είναι χάλια.
Απλώς είναι πολλαπλασίως χειρότερα. Το γιατί ορισμένοι δεν το βλέπουν, είναι αντικείμενο άλλης επιστήμης από αυτήν του υπογράφοντος.
Αν, παρόλα αυτά, διαπιστωθεί η πνευματική τους υγεία, τότε κάτι άλλο πρόκειται να συμβαίνει και δεν επιθυμώ να το μάθω...
tovima
Σχολιάστε :