Γράφει ο ΑΡΗΣ ΣΠΙΝΟΣ
Οι πιο σοφοί λένε ότι για να γίνεις γνωστός στη γειτονιά σου θα πρέπει να βάλεις υποψηφιότητα για δήμαρχος. Φαίνεται ότι ένας από τους σοφούς το ψιθύρισε και στο αφτί του σαραντάχρονου νεόπλουτου Δημήτρη Τζιώτη.
Αφού ο ίδιος είχε εξασφαλίσει τη βιοποριστική του επιβίωση χάρη στον πατέρα του, Λ. Τζιώτη, γνωστού επιχειρηματία και μέλους του Δ.Σ. της ΠΑΕ Παναθηναϊκός επί 20 χρόνια, αποφάσισε να αφήσει πίσω στη δόξα τα άλλα τρία αδέλφια του και να γεμίσει τον Δήμο Βουλιαγμένης με τις αφίσες που έγραφαν κάτω από το πρόσωπό του «υποψήφιος δήμαρχος». Το 2007 διανέμοντας ένα προεκλογικό πρόγραμμα, που περιέγραφε πώς η Βουλιαγμένη θα γίνει… Ντουμπάι, ζητούσε τη ψήφο των συμπολιτών του. Η αλήθεια είναι πως ο ίδιος έχει κάνει καλές σπουδές, αφού φυσικά ο μπαμπάς είχε και πλήρωνε. Η ακίνητη περιουσία της οικογένειας Τζιώτη είναι τεράστια και τα εισοδήματα που προκύπτουν από τις επιχειρηματικές δραστηριότητες του πατέρα είναι επίσης πάρα πολλά. Αν αναρωτιέστε για το εκλογικό αποτέλεσμα σε εκείνη την αναμέτρηση, δεν θα έπρεπε, αφού σε καμία περίπτωση ο νεαρός Δημήτρης δεν πίστευε ότι θα εκλεγεί. Είπαμε… Ο ψίθυρος στο αφτί από έναν σοφό «για να γίνεις γνωστός στη γειτονιά σου».
Οι παλαιότεροι θυμούνται και τη γοητευτικότατη σύζυγο πασίγνωστου επιχειρηματία, που περιφερόταν δίπλα του από πλατεία σε πλατεία και από μπαλκόνι σε μπαλκόνι προκειμένου να του ενισχύσει το προφίλ. Η ίδια είχε μεγάλες γνωριμίες σε ΜΜΕ και φρόντισε για το καλό του Δημητράκη. Τον ίδιο ρόλο είχε αναλάβει και ο δημοσιογράφος(;) Γιώργος Λιάγκας που είχε κατέβει ως δημοτικός σύμβουλος στο ψηφοδέλτιό του. Για το τι έγινε εκείνες τις μέρες, όσοι τα διηγούνται γελάνε μέχρι το επόμενο πρωί.
Ο Τζιώτης είχε ανοίξει την οικογενειακή «σακούλα» και μοίραζε δεξιά και αριστερά. Ένιωθε σαν το βασιλιά που περνάει μπροστά από τους υπηκόους του και αυτοί υποκλίνονται. Κάτι ήξερε αυτός, όμως. Έβλεπε πιο μπροστά. Πριν από τρία χρόνια, στο εστιατόριο «Αλάτσι» του γνωστού δημοσιογράφου Σταύρου Θοδωράκη ένα μεσημέρι μαζί με «εκλεκτή» παρέα παρουσιάστηκε το περιβόητο green tank. Αντικείμενό του ήταν η ανάπτυξη και το πράσινο περιβάλλον. Γύρω από το τραπέζι με τους υψηλούς προσκεκλημένους κάθονταν ο Νίκος Παπανδρέου, ο Γιάννης Ρουμπάτης, ο Πανταγιάς, ο Βούγιας και, φυσικά, ο Τζιώτης. Η παρέα ήταν «δυνατή» και έδειχνε ότι έχει σκεφτεί καλά αυτό που ετοίμαζε.
Στέλεχος στο «2004»
Μόλις τελείωσε τις σπουδές του ο… μορφονιός των νοτίων προαστίων, ελέω γνωριμιών, που είχε κάνει σπουδάζοντας στο (πού αλλού) Κολέγιο Αθηνών, και, φυσικά, του πατέρα του, βρήκε δουλειά ως διευθυντικό στέλεχος στον οργανισμό του 2004 που ετοίμαζε τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Διευθύνων σύμβουλος, ως γνωστόν, στο «2004» ήταν ο περιβόητος Σπανουδάκης, αργότερα διευθύνων σύμβουλος στον ΟΠΑΠ. Κρατήστε αυτό για να δείτε πόσο ωραία «δένει το γλυκό» των διαφημιστικών κονδυλίων λίγα χρόνια αργότερα. Μόλις τελείωσε «το φαγοπότι 2004» ή αλλιώς οι Ολυμπιακοί Αγώνες, μαζί με τον φίλο του Μιχάλη Ζαχαράτο, εκλεκτό τέκνο της Γιάννας Αγγελοπούλου και στέλεχος φυσικά της διεκδίκησης των Ολυμπιακών Αγώνων, ιδρύουν την εταιρεία Clever bank με έδρα τη Λεωφόρο Ποσειδώνος 93 στη Γλυφάδα. Διευθύνων σύμβουλος ο Δημητράκης και πρόεδρος ο Μιχαλάκης. Είναι αλήθεια ότι ο αυτοπαρουσιαζόμενος ως σύμβουλος Επικοινωνίας και διαφημιστής Δημήτρης Τζιώτης είχε αποκτήσει σοβαρά ερείσματα στο περιβάλλον τού Κώστα Λαλιώτη και άλλων ισχυρών του ΠΑΣΟΚ που του άνοιγαν τη μια πόρτα μετά την άλλη. Ήταν τόσο μεγάλο και συχνό το μπες βγες στη Χαριλάου Τρικούπη, όπου στη διεκδίκηση το 2007 για την προεδρία του ΠΑΣΟΚ υπέβαλε υποψηφιότητα για πρόεδρος! Σκέφτηκε ο άνθρωπος ότι, αφού μπαινοβγαίνει κάθε μέρα, γιατί να μην αποκτήσει και ένα γραφείο… Κάποιοι λένε –κακεντρεχείς, φυσικά– ότι αυτό έγινε με εντολή του Λαλιώτη προκειμένου να γελοιοποιηθεί η διαδικασία της εκλογής.
Στην πορεία, φυσικά, οι ιθύνοντες της εκλογικής διαδικασίας αντελήφθησαν ότι δεν θα πρέπει να γίνει δεκτή η υποψηφιότητά του, γιατί θα τους πάρουν με τις λεμονόκουπες. Οι καλές του γνωριμίες που συσχετίζονταν με την «Πράσινη ανάπτυξη» τον έφεραν γρήγορα να διαχειρίζεται πολύ μεγάλα διαφημιστικά κονδύλια. Ποιανού οργανισμού λέτε; Μα, του ΟΠΑΠ, φυσικά, όπου τοποθετήθηκε διευθύνων σύμβουλος ο φίλος του από την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων, Σπανουδάκης. Η εταιρεία του, με συμβόλαια, φέρεται ότι αμειβόταν με… 500 ευρώ μηνιαίως! Έκανε κουμάντο για τα 33 εκατομμύρια ευρώ ετησίως που διέθετε ο οργανισμός για τη διαφήμισή του.
Συμπληρώθηκε η παρέα
Η «ομάδα», όμως, δεν είχε δέσει καλά. Ο νομικός σύμβουλος του οργανισμού, Δημήτρης Παναγέας, συνεχώς με εισηγητικά του σημειώματα ενημέρωνε τη διοίκηση του ΟΠΑΠ ότι «θα μας πάρουν με τις πέτρες». Τι έπρεπε να γίνει, λοιπόν; Πολύ απλά, να αντικατασταθεί ο Παναγέας. Με απόφαση του Σπανουδάκη, τη θέση του Παναγέα παίρνει ο δικηγόρος Γαννωτής. Φίλος και εκλεκτός, εντελώς τυχαία(!), και αυτός της παρέας γύρω από την «Πράσινη ανάπτυξη» και όχι μόνο. Σε μια από τις οικογενειακές επιχειρήσεις του Τζιώτη, στη Μy island Α.Ε., ο Γαννωτής είναι μέλος του Δ.Σ. και πρόεδρος φυσικά ο Τζιώτης. Βλέπετε, οι φιλίες κρατάνε από παλιά. Η προκλητικότητα, όμως, της παρέας δεν σταματούσε εκεί. Η ιστοσελίδα του green tank, που συμμετείχαν τα καλόπαιδα τα οποία σας προαναφέραμε, είχε ως χορηγό τον ΟΠΑΠ. Φυσικά, στην ίδια ιστοσελίδα δεν έλειπαν και τα άρθρα από τον νομικό σύμβουλο του ΟΠΑΠ, Γιώργο Γαννωτή, χωρίς βέβαια να αναφέρεται η ιδιότητά του. Ο ίδιος ο Τζιώτης ισχυρίζεται κατά καιρούς ότι τον έχουν προσλάβει ως επικοινωνιολόγο διάφοροι πολιτικοί ανά τον κόσμο. Αξέχαστη, πάντως, θα μείνει η εμφάνισή του για τρία λεπτά κατά την προεκλογική περίοδο των δημοτικών εκλογών ως υποψήφιος. Εμφανίστηκε στην εκπομπή «Ζούγκλα» ως… attraction, βγάζοντας λόγο στη μέση του στούντιο, γεγονός που προκάλεσε όχι μόνο το μειδίαμα των παρευρισκομένων –που δεν μπορούσαν να το κρύψουν από τις κάμερες–, αλλά και όλης της Ελλάδας που έβλεπε την εκπομπή. Αν ψάξει κανείς περισσότερο τα βήματα του Νίκου Παπανδρέου, θα συναντήσει τον Τζιώτη κάτω από την πατούσα του. Από το Ντουμπάι μέχρι τις ανεμογεννήτριες στους πρόποδες της Πάρνηθας. Οι φίλοι του λένε ότι το καλοκαίρι τον Τζιώτη δεν τον βρίσκεις παρά μόνο στη Μύκονο. Τον χειμώνα τον συναντάς όπου υπάρχει έδαφος για μεγάλα deal. Φυσικά, μπορείς να τον δεις και στην αντιπροσωπεία της Porsche στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, την οποία επισκέπτεται συχνά πυκνά προκειμένου να κάνει σέρβις στο αυτοκίνητό του. Η συμπεριφορά του από πολλούς ελέγχεται ως «γραφική» και από κάποιους άλλους ως αποτέλεσμα μιας άλλης κουλτούρας που υιοθέτησε ο ίδιος στα κολέγια και στη Βοστόνη όπου σπούδασε. Αν κανείς διαβάσει και το βιβλίο που έχει γράψει με τίτλο «Νέα Ελλάδα», ίσως βρει σκέψεις και ιδέες που είναι αξιοποιήσιμες. Το σίγουρο είναι ότι ο Δημήτρης Τζιώτης, δεξί χέρι της άλλοτε ισχυρής παρέας της οικογένειας ΠΑΣΟΚ (Νίκου Παπανδρέου, Αγραφιώτη, Πανταγιά και Σπύρου Βούγια), πέρασε καλά επί εποχής Σπανουδάκη στον ΟΠΑΠ.
Α, ναι… Είναι όλοι τους φανατικοί σοσιαλιστές. Και το «λι» το γράφουν φανατικά με γιώτα… Εσείς πώς το γράφετε, αλήθεια;
paraskhnio
Σχολιάστε :