Τέλος σε μια αμφιβόλου νομιμότητας (για να μην πούμε κομπίνα) πρακτική του, βάζει ο νέος πρόεδρος του ΕΟΠΥΥ, Λευτέρης Παπαγεωργίου. Εφεξής, τα πενταψήφια νούμερα που υποχρέωναν δια της βίας τους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ να χρυσοπληρώσουν το κλείσιμο ραντεβού με τους γιατρούς τους, καταργούνται και επιστρέφει το παλιό, καλό 184.
Η υπόθεση βέβαια, δεν είναι τόσο απλή, καθώς έχει πλούσιο παρασκήνιο και άγρια ίντριγκα. Από τη μια με τον (διαγραμμένο από τον Ιατρικό Σύλλογο) γιατρό Ανδρέα Φικιώρη και από την άλλη με τις πέντε κοινοπραξίες τηλεφωνικών εταιριών που ετοιμάζονται να διεκδικήσουν αποζημιώσεις από τον ΕΟΠΥΥ για το «σπάσιμο» της σύμβασης. Κι αυτό γιατί χάνουν ποσό περίπου 12 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο, το οποίο τους είχε παραχωρήσει χωρίς πολύ σκέψη ο προηγούμενος επικεφαλής του ΕΟΠΥΥ, Γεράσιμος Βουδούρης (και εδώ βλέπουμε και ένα «άδειασμα» Βουδούρη από το νέο πρόεδρο).
Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Τις τελευταίες ημέρες, οι ιδιωτικές γραμμές υψηλής χρέωσης για ραντεβού στον ΕΟΠΥΥ, επέλεξαν να διαφημίσουν τις υπηρεσίες του Οργανισμού, χρησιμοποιώντας ως κεντρικό πρόσωπο της τηλεοπτικής τους καμπάνιας, τη γνωστή... τηλεπερσόνα Ανδρέα Φικιώρη. Πρόκειται για τον γιατρό, ο οποίος εμφανίζεται σε διάφορα περιθωριακά κυρίως κανάλια, προωθώντας τη χρήση «θεραπευτικών» συσκευών με όζον... Οι συσκευές αυτές, όχι μόνο είναι απάτη (διαβάστε σχετικό ρεπορτάζ της iTabloid εδώ ) αλλά και μπορεί να προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα υγείας. Αυτός είναι και ο λόγος που ο –συμπαθέστατος κατά τα άλλα- κ. Φικιώρης, διεγράφη από τον Ιατρικό Σύλλογο.
Η διαφήμιση αυτή λοιπόν του ΕΟΠΥΥ, προκάλεσε την έκρηξη του νέου προέδρου, ο οποίος δέχθηκε «βομβαρδισμό» διαμαρτυριών από γιατρούς που έλεγαν ότι «μπαίνουν όλοι στο ίδιο τσουβάλι». Η διαφήμιση προκάλεσε αντιδράσεις και σε γενικότερο επίπεδο, με ειρωνικά σχόλια κυρίως στα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης για την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών και το επίπεδο των γιατρών –βάσει της διαφήμισης- να δίνουν και να παίρνουν.
Αυτό ήταν. Ο κ. Παπαγεωργίου, απευθύνθηκε προς όλες τις κοινοπραξίες (αυτή που έκανε τη συγκεκριμένα διαφήμιση) με εξώδικη δήλωση διαμαρτυρίας, την περασμένη Δευτέρα. Στο εξώδικο, που έστειλε ο διοικητής του ΕΟΠΥΥ προς τις εταιρίες με τα πενταψήφια νούμερα, αναφέρεται ότι «τις τελευταίες ημέρες έχουμε αντιληφθεί ότι προβάλλονται σε τηλεοπτικά ΜΜΕ διαφημίσεις των παρεχόμενων υπηρεσιών σας, οι οποίες θίγουν βάναυσα το κύρος και την αξιοπιστία του Οργανισμού μας και είναι τελείως αντίθετες με το προβλεπόμενο πνεύμα των παρεχομένων υπηρεσιών ενημέρωσης και εξυπηρέτησης».
Σε έντονο ύφος, ο ΕΟΠΥΥ διαμαρτύρεται για τις ενέργειες των συγκεκριμένων εταιρειών και τις καλούσε εντός 24 ωρών να αποσύρουν άμεσα τις επίμαχες διαφημίσεις.
Οι εταιρίες όχι μόνο δεν απάντησαν, αλλά ο βομβαρδισμός των διαφημίσεων με τον Φικιώρη, συνεχίστηκε κανονικότατα. Η έκρηξη του Παπαγεωργίου, δεν άργησε να έρθει. Σήμερα, ενημέρωσε πως ο ΕΟΠΥΥ θα «σπάσει» το συμβόλαιο με τις κοινοπραξίες και θα επιστρέψει στον 184. Όμως, δεν τελειώσαμε εκεί...
Παιχνίδι εκατομμυρίων
Πάντως η υπόθεση της διαφήμισης του Φικιώρη ήταν μάλλον η αφορμή που έψαχνε ο κ. Παπαγεωργίου για να σπάσει το συμβόλαιο. Κι αυτό γιατί, ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα, το πράγμα είχε «χοντρύνει». Οι ασθενείς είχαν πυκνώσει τις διαμαρτυρίες τους (μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες της iTabloid, σε ορισμένα νοσοκομεία είχαν σημειωθεί και επεισόδια με αγανακτισμένους ασθενείς) για τον τρόπο κλεισίματος του ραντεβού.
Αυτό γιατί, με στόχο να μεγιστοποιηθούν τα κέρδη των κοινοπραξιών που διαχειρίζονται τα τηλεφωνικά κέντρα του ΕΟΠΥΥ, ο Οργανισμός αρνείτο στους ασθενείς να κλείσουν δια ζώσης ραντεβού με τον γιατρό τους (δηλαδή ο ασθενής που βρισκόταν στο νοσοκομείο, ενώπιον του γιατρού του, για να κλείσει ραντεβού να τον ξαναδεί, έπρεπε να... πάει σπίτι του και να πάρει τηλέφωνο στη γραμμή υψηλής χρέωσης), ενώ τα call centers αρνούνταν στο ίδιο τηλεφώνημα να κλείσουν δεύτερο ραντεβού, με δεύτερο γιατρό, στο ίδιο πρόσωπο. Ο ασθενής έπρεπε να κλείσει το τηλέφωνο και να ξαναπάρει (άρα να ξαναχρεωθεί).
Αυτά τα παράπονα έκαναν το νέο πρόεδρο να αποφασίσει ότι αυτή η κατάσταση πρέπει να αλλάξει. Έστω και δια της βίας.
Έτσι, τώρα, οι τέσσερις κοινοπραξίες (E-Value AE του ΟΤΕ που χειρίζεται τον αριθμό 14784, Call Center Ελλάς, θυγατρική της Newsphone Hellas με τον αριθμό 14884, τη Newsphone Hellas με την γραμμή 14900 και την κοινοπραξία BRO AE- Vodafon Panafon AETE με τη γραμμή 14554), που είχαν κερδίσει το διαγωνισμό για τις τηλεφωνικές γραμμές, ετοιμάζονται να κινηθούν δικαστικά, ζητώντας να μη «σπάσει», ή να αποζημιωθούν για την κατάργηση των τριετούς διαρκείας συμβάσεων που είχαν συνάψει με τον ΕΟΠΥΥ. Γιατί; Γιατί είναι πολλά τα λεφτά...
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, το σύστημα που τέθηκε σε ισχύ τον Αύγουστο, θα απέφερε, σε βάθος ενός έτους, κέρδη ύψους 12 εκατομμυρίων ευρώ. Αυτό γιατί μέσα από τις τηλεφωνικές γραμμές, διεκπεραιώνονται μηνιαίως περίπου 1 εκατομμύριο τηλεφωνήματα, τα οποία αντιστοιχούν στους περίπου 9,5 εκατομμύρια ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ. Η αγορά είναι τεράστια.
itabloid
Σχολιάστε :