Το πρώτο βήμα για τη δημιουργία αποτεφρωτηρίου στην Ελλάδα έκανε ο Δήμος Θεσσαλονίκης
Το πρώτο βήμα για τη δημιουργία αποτεφρωτηρίου στην Ελλάδα έκανε ο Δήμος Θεσσαλονίκης, καθώς η αντιδήμαρχος Οικονομικών Γιούλη Ρανέλλα υπέγραψε χθες την αναμόρφωση του προϋπολογισμού και τη διακήρυξη της κατασκευής του, βάζοντας μπροστά τη διαδικασία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για τη μοναδική υπογραφή αντιδημάρχου στη χώρα μέχρι στιγμής, ενώ μετά από εισήγηση της κας Ρανέλλα, το ζήτημα θα συζητηθεί στην επόμενη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής την Τετάρτη και εφόσον εγκριθεί, θα εισαχθεί προς έγκριση και ψήφιση στο δημοτικό συμβούλιο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται να προκηρυχθεί διαγωνισμός για την αγορά ακινήτου, με το ποσό να φθάνει τις 400.000 ευρώ, το οποίο θα καλυφθεί από τα έσοδα που έχει ο δήμος από τα κοιμητήρια. Ως πιθανότερη τοποθεσία είναι η έκταση στη ΒΙΠΕ Σίνδου, κάτι που παραμένει όμως στον αέρα, καθώς υπάρχει μεγάλη κόντρα μεταξύ του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη και του δημάρχου Δέλτα, Μίμη Φωτόπουλου, ο οποίος αντιδρά στη δημιουργία αποτεφρωτηρίου στα όρια του δήμου του.
Υπενθυμίζεται ότι ο δήμαρχος Δέλτα, σε δηλώσεις του, έχει χαρακτηρίσει «αυθαιρεσία και έλλειψη σεβασμού» την εξαγγελία δημιουργίας αποτεφρωτηρίου στη Σίνδο από τον κ. Μπουτάρη. «Οι πολίτες του Δήμου Δέλτα δεν είναι πολίτες β' κατηγορίας. Και δεν δεχόμαστε κανείς να τους αντιμετωπίζει ως τέτοιους επιβάλλοντας με το έτσι θέλω καταστάσεις. Ας ψάξει ο κ. Μπουτάρης οικόπεδο αλλού...», τόνισε τις προηγούμενες μέρες για το ζήτημα ο κ. Φωτόπουλος.
Η θέση της Εκκλησίας για την καύση των νεκρών:

«Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος, με αφορμή το νέο νομοθετικό καθεστώς για την αποτέφρωση νεκρών, ... επελήφθη και του ζητήματος τούτου και απεφάσισε να σας ενημερώσει περί των κανονικών συνεπειών από την αποτέφρωση του σώματος ... Ο νομοθέτης δεν λαμβάνει υπ’ όψιν τις θρησκευτικές πεποιθήσεις του νεκρού. Εάν ο θανών δεν είχε εκφρασθεί εν ζωή περί της μετά θάνατον επιθυμίας ταφής ή αποτεφρώσεως του σώματός του, η αποτέφρωση δύναται να λάβει χώρα με μόνη τη δήλωση του/της συζύγου ή “συντρόφου”, μετά του/της οποίου/ας έχει συνάψει “σύμφωνο συμβίωσης”, ή τη δήλωση των συγγενών πρώτου ή δευτέρου βαθμού.

Τούτο, κύημα του συγχρόνου, μηδενιστικού τρόπου ζωής και της τάσεως προς αποθρησκευτικοποίηση κάθε πτυχής και εκφάνσεως της ζωής του ανθρώπου, αποτελεί εκ προοιμίου καταστρατήγηση των θρησκευτικών πεποιθήσεων του κεκοιμημένου μέλους της Εκκλησίας, έλλειψη σεβασμού και φροντίδος προς το ανθρώπινο σώμα.

Η Εκκλησία δεν δέχεται για τα μέλη Της την αποτέφρωση του σώματος, διότι τούτο είναι ναός του Αγίου Πνεύματος (Α’ Κορ. 6, 19), στοιχείο της υποστάσεως του κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν Θεού πλασθέντος ανθρώπου (Γέν. 1, 24), και περιβάλλει αυτό με σεβασμό και τιμή ως έκφραση αγάπης προς το κεκοιμημένο μέλος Της και ως εκδήλωση πίστεως στην κοινή πάντων Ανάσταση.

Κατόπιν τούτου, η Διαρκής Ιερά Σύνοδος απεφάσισε να ενημερώσει, στο πλαίσιο της αγρύπνου ποιμαντικής φροντίδος Της, το ευσεβές Αυτής πλήρωμα, κληρικούς και λαϊκούς, για τις ακόλουθες κανονικές συνέπειες της αποτεφρώσεως του σώματος:

Η αποτέφρωση του σώματος δεν είναι σύμφωνη προς την πράξη και παράδοση της Εκκλησίας για θεολογικούς, κανονικούς και ανθρωπολογικούς λόγους.
Προς αποφυγήν οιασδήποτε θεολογικής, κανονικής και ανθρωπολογικής εκτροπής, απαραίτητος είναι ο σεβασμός των θρησκευτικών πεποιθήσεων και η διακρίβωση της οικείας βουλήσεως του κεκοιμημένου και όχι η βούληση ή η δήλωση των οικείων του.
Εκείνος ο οποίος αποδεδειγμένως οικειοθελώς εδήλωσε την επιθυμία περί καύσεως του σώματός του δηλώνει την αυτονόμησή του και ως εκ τούτου δεν τελείται νεκρώσιμος ακολουθία και ιερό μνημόσυνο υπέρ αυτού.
Παρά ταύτα, επαφίεται στην ποιμαντική σύνεση και τη διακριτική ευχέρεια του οικείου μητροπολίτου η τέλεση απλώς τρισαγίου».

Μαντατοφόρος

Ο MadatoForos δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράφουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Μπορείτε να προβείτε σε σχόλιο παρακάτω...

Σχολιάστε :