Τα τελευταία χρόνια που το ίντερνετ κυριαρχεί στον τομέα της ενημέρωσης, έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο του «κλικ με το ζόρι». Έτσι ορίζεται ο τρόπος που κάποια site προσπαθούν να τραβήξουν από τα μαλλιά τον αναγνώστη για να κάνει το πολυπόθητο κλικ στο σύνδεσμο που θα του πετάξουν στα μούτρα. Όπως εύκολα γίνεται αντιληπτό, στο 101% 99% των περιπτώσεων η τελική είδηση είναι μία μεγαλοπρεπέστατη χαζομάρα, για να μην την χαρακτηρισουμε χειρότερα , που απλώς σε ξεγέλασε.
Τα τελευταία χρόνια που το ίντερνετ κυριαρχεί στον τομέα της ενημέρωσης, έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο του «κλικ με το ζόρι». Έτσι ορίζεται ο τρόπος που κάποια site προσπαθούν να τραβήξουν από τα μαλλιά τον αναγνώστη για να κάνει το πολυπόθητο κλικ στο σύνδεσμο που θα του πετάξουν στα μούτρα. Όπως εύκολα γίνεται αντιληπτό, στο 101% 99% των περιπτώσεων η τελική είδηση είναι μία μεγαλοπρεπέστατη χαζομάρα, για να μην την χαρακτηρισουμε χειρότερα , που απλώς σε ξεγέλασε.

Ο νέος αλγόριθμος του δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου θα «τιμωρεί» τα sites που χρησιμοποιούν παραπλανητικούς ή υπερβολικούς τίτλους και δεν θα τους εμφανίζει στο News Feed των χρηστών.


ΣΟΚ ! ΣΥΝΤΑΡΑΚΤΙΚΟ ! ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ! Αυτές είναι μερικές από τις λέξεις που σίγουρα θα έχετε συναντήσει στο ελληνικό Διαδίκτυο, σε τίτλους ειδήσεων κάποιων “κίτρινων” websites, που προσπαθούν να τραβήξουν την προσοχή σας.

Μετά από μία περίοδο δοκιμαστικής λειτουργίας, ο νέος αλγόριθμος θα μπορεί να αναγνωρίζει τις… ενημερωτικές υπερβολές, αναγνωρίζοντας λέξεις ή φράσεις που χρησιμοποιούνται συχνά σε τεχνικές «clickbait». Για την εκπαίδευση του λογισμικού, ταξινομήθηκαν δεκάδες χιλιάδες τίτλοι ειδήσεων με βάση το βαθμό υπερβολής και παραπλάνησης. Όσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα ένα διαδικτυακό μέσο να χρησιμοποιεί τέτοιες φράσεις, τόσο το Facebook θα «τιμωρεί» με μέσο αποκρύπτοντας τις καταχωρήσεις του, αναφέρει το δημοσίευμα του Techcrunch.com.

Φυσικά το φαινόμενο αυτό, που είναι γνωστό ως clickbait – δηλαδή δόλωμα για click, είναι παγκόσμιο και, προφανώς, ενοχλεί αρκετούς χρήστες του Web αλλά και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Σε μια προσπάθεια εξυγίανσης της πλατφόρμας, το Facebook θα αξιοποιεί από εδώ και στο εξής ειδικούς αλγόριθμους, ικανούς να εντοπίσουν δημοσιεύσεις με τέτοιους clickbait τίτλους και θα περιορίζει την προβολή τους στη ροή ειδήσεων των χρηστών.

Η νέα δυνατότητα του Facebook άρχισε να χρησιμοποιείται ήδη από σήμερα. Μένει πάντως να δούμε το πόσο καλά θα λειτουργήσει το νέο αυτό χαρακτηριστικό, αφού πάντα υπάρχει ο κίνδυνος ακόμα και φυσιολογικοί τίτλοι ειδήσεων να “κοπούν” από τους αλγόριθμους της πλατφόρμας.

Πλέον η εταιρεία έχει εντείνει τις προσπάθειες της, όσον αφορά την αλλαγή των αλγόριθμων που αποτρέπουν την παράδοση μηνυμάτων, από ειδήσεις που περιλαμβάνουν τους γνωστούς τίτλους “δεν φαντάζεστε” ότι κάτι συνέβη, ή το “όποιος το είδε σοκαρίστηκε”.

Τα τελευταία χρόνια που το Διαδίκτυο κυριαρχεί στον τομέα της ενημέρωσης και έχει κατακλυστεί από ειδήσεις από όλο τον κόσμο, το φαινόμενο του “κλικ με το ζόρι” έχει γίνει μια ενοχλητική πραγματικότητα.

Με αυτή την έννοια ορίζεται η μέθοδος αρκετών blogs και sites να προσπαθούν να εξαναγκάσουν τον αναγνώστη τους, να κάνει το πολυπόθητο κλικ στο σύνδεσμο που του αποστέλλουν.

Σύμφωνα με το στέλεχος του Facebook, Adam Mosseri, «αν ένα μέσο κάνει 50 καταχωρήσεις την ημέρα και μία από αυτές έχει παραπλανητικό τίτλο, δεν θα το επηρεάσει. Αν όμως το κάνει συστηματικά, τότε θα το επηρεάσει πολύ. Βέβαια, αν το μέσο σταματήσει να το κάνει, η επισκεψιμότητα θα επιστρέψει». Ο αλγόριθμος συνδέει τη σελίδα στο Facebook με την ηλεκτρονική διεύθυνση στην οποία στέλνουν οι καταχωρήσεις.

Η προσπάθεια του Facebook ξεκίνησε μετά τα χιλιάδες παράπονα των χρηστών της για την επανεμφάνιση του ενοχλητικό αυτού φαινομένου, ακόμη και μετά από άλλες ανάλογες προσπάθειες της εταιρείας το 2014.

Φυσικά τις περισσότερες φορές, όπως φαντάζεστε, η τελική είδηση είναι απλώς μια προσπάθεια εντυπωσιασμού.

Οι περισσότερες επικεφαλίδες των άρθρων της φιλοσοφίας των Clickbait στοχεύουν στο να εκμεταλλευτούν την “περιέργεια” που έχει ο αναγνώστης στην θέα των συγκεκριμένων τίτλων. Αυτές παρέχουν στον τίτλο πληροφορίες έτσι ώστε να κινήσουν την περιέργεια του αναγνώστη, αλλά όχι τόσες για να την ικανοποιήσουν, αν δεν κάνει εξαρχής κλικ στον σύνδεσμο ( link ) που οδηγεί στο περιεχόμενο.


Το “clickbait» αποτελεί μία από τις πιο συχνές αναφορές παραπόνων στο Facebook σχετικά με τη λειτουργία του News Feed.

Παρακάτω υπάρχουν μερικά παραδείγματα

«Όταν κοίταξα τα μαξιλάρια του καναπέ μαξιλάρια είδα αυτό και … Σοκαρίστηκα!»
«Έβαλε σκόρδο στα παπούτσια του πριν πάει για ύπνο και αυτό που συμβαίνει στη συνέχεια είναι δύσκολο να το πιστέψει κανείς»
«Δεν θα πιστέψετε ποιος έπεσε στο κόκκινο χαλί …»

safer internet


Μαντατοφόρος

Ο MadatoForos δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές, και διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράφουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Μπορείτε να προβείτε σε σχόλιο παρακάτω...

Σχολιάστε :